Informatyka 8

INFORMATYKA- Andrzej Raźniak

10. Klasa 8ab- Tydzień 1- 5 czerwca, 25 czerwca
Temat: Excel- powtórzenie- strona 110- 129.
Praca domowa:
Wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 130. Dodaj przedmiot EDB. (Funkcja jeżeli jest na stronie 124)

Wyślij prace e-mailem.

********************************
9. Klasa 8ab- Tydzień 18- 22 maja i 25- 29 maja (2 lekcje)
Temat: Stosowanie podprogramów w języku Scratch- strona 53-55.
Praca domowa:
Wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 55.
1.3 Stosując procedury (bloki) stwórz własną kompozycję z kwadratów, szcześcianów lub innych figur i wyślij w załączniku.
Obejrzyj film z klasy 7- pomoże Ci to w tworzeniu własnych kompozycji. Obejrzyj film>>

Wiem, że macie dużo zadań z różnych przedmiotów i nie długo czeka was egzamin, więc praca jest na dwa tygodnie. Ci, którzy mają zaległości, niech powoli je uzupełniają- Powodzenia.



*******************************
8. Klasa 8ab- Tydzień 11- 15maja
Temat: Gra w zgadywanie liczb- strona 34.
Utwórz w języku Scretch grę zgadywanie liczb.
Wykonaj ćwiczenie 10.
Zmodyfikuj grę zgodnie z wytycznymi w ćwiczeniu 11.
Stwórz grę w ten sposób, żeby liczbę szukaną z zakresu 1-100 (zmienną "szukana") losował komputer.
Pamietaj, żeby na ekranie nie wyświetlała się zmienna "szukana" czyli liczba wylosowana przez komputer (usuń ptaszek przy zmiennej).


Dla chętnych (piątkowych):  Ćwiczenie 11.3:
Dodaj zliczanie ilości wykonanych prób zgadywania liczby wylosowanej przez komputer.

W programie, zgodnie z podręcznikiem duszek- dziewczynka ma zagrać w koszykówkę.
Możesz użyć innego duszka i inną scenografię, inną animację, którą sam wymyślisz i która się uruchomi jak odgadniesz liczbę.
Życzę miłej pracy i zabawy w czasie tworzenia gry.
Nie kopiuj gotowca z internetu- program powinien mieć twoje indywidualne cech, pomysły, grafikę, napisy itp.
Nie zapomnij o napisach na początku przedstawiające krótką instrukcję i kto jest autorem programu.
Wyślij plik jako załącznik- spoko- masz na to tydzień....

*******************************

7. Klasa 8ab- Tydzień 4- 8 maja
Praca domowa z tematu 5: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides- jeśli tego nie zrobiłeś.


6. Klasa 8ab- Tydzień 27- 30 kwietnia

Temat: Wykonaj "zaległe" prace i wyślij pocztą- powodzenia!
Macie tak dużo pracy z różnych przedmiotów i ciagle korzystacie z komputera (informatyka), więc nie zadaję nowego zadania- wróć od wcześniejszych tematów i wykonaj zaległe zadania. Może ktoś nie zrobił  nawet tych zadań, które były w grudniu, styczniu i lutym :-))




5. Klasa 8ab- Tydzień 20- 24 kwietnia
Temat: Algorytm Euklidesa w języku Scratch.
Przeanalizuj schema blokowy algorytmu Euklidesa.
Niżej wyjaśniłem jego działanie w punktach, które umieściłem na schemacie.
Schemat blokowy algorytmu Euklidesa
  1. Poczatek algorytmu
  2. Wprowadź wartość liczb a
  3. Wprowadź wartoścć liczb b
  4. Sprawdz, czy a= b
    Jesli a=b, to- wyprowaź wynik- krok 7, w przeciwnym wypadku- krok 5
  5. Sprawdź czy a jest wieksze od b (a >b).
    5a. Jeśli a>b, to wykonuj działanie a-b (od wiekszej odejmnij mniejszą i wynik przypisz do zmiennej a)
    5b. W przeciwym wypadky , gdy a nie jest wieksze od b- wykonaj działanie b-a i wynik przypisz zmiennej b.
  6. Idź do kroku 4 i powtarzaj całą procedurę, aż bedzie spełniony warunek: a=b
  7. Wyprowadź wynik- podaj wartość zmiennej a
  8. KONIEC

Praca domowa: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides

***********************
4. Klasa 8ab- Zadanie dla chetnych (zadanie nieobowiązkowe)
Temat: Jak załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.



Zadanie:
  1. Zapoznaj się z materiałami (w załącznikach), które do ciebie prześlę e-mailem.
  2. Zapytaj rodziców, pełnoletnie rodzenstwo lub kuzynów czy posiadają profil zaufany.
  3. Porozmawiaj z rodzicami i innymi osobami z rodziny i wyjaśnij:
    -co to jest profil zaufany,
    -jakie sprawy możne załatwić osoba, która posiada profil (foto- tekst na czerwonym tle)
    -jak założyć pz (osoba musi posiadać konto w wymienionych w materałach bankach)
  4. Pomóż założyc profil zaufany osobie dorosłej (jeśli wyrazi zgodę).
  5. Jeśli osoba, która założyła profil zaufany chciałaby mieć w telefonie: dowód osobisty, dowód rejestracyjny samochodu i inne dokumenty, pomóż "ściągnąć" i zainstalowac w telefonie aplikację mobilną.
Jeśli wspólnie z osobą dorosłą założyliście dla niej profil zaufany- napisz do mnie.
***********************
3. Klasa 8ab- Tydzień 13- 17 kwietnia
Temat: Zdalne nauczanie- Classroom.
Zobacz film jak korzystać z Classroom- Film>>



  1. Zaloguj sie na swoja pocztę Gmail
  2. Kliknij na 9 kwadracików w prawym górnym rogu- "Aplikacje Google"
  3. Znajdz aplikację classroom i uruchom ją
  4. Kliknij na plus w prawym górnym rogu i "Dołącz do zajęć"
  5. Wpisz kod, który wysłałem Ci e-mailem
  6. Kliknij na "Zadania", odpowiedz na pytanie i wyślij
  7. Jest to test połączenia- później będziemy korzystał z clasroom częściej i może inni nauczyciele również założą takie klasy.
**********************


2. Informatyka 8ab- 2 kwietnia 2020r.
Temat: Trochę rozrywki- Tworzymy grę ping- pong.

Wykorzystując porady z tego filmu Film- ping- pong w Scretchu>> stwórz swoja wersję gry.
Zadanie:
  1. Tradycyjnie na poczatku dzuszek (może to być twoje zdjęcie- bedzie plus) powie co to za gra i kto jest jej autorem (Twoje imię i nazwisko)
  2. Musisz stworzyc dwie paletki i piłeczkę
  3. Musisz stworzyc "ścianę" za paletką- jesli piłeczka dotknie jej przeciwnik zyskuje punkt.
    Można inaczej jak "dotknie" współrzędnej- rys 10a str. 12 w podręczniku.
  4. Musisz zadeklarować (utworzyć) odpowiednie zmienne (pomoże ci film)
  5. Piłeczka musi losowo odbijać się pod rożnym kątem (film).
  6. Na górze sceny muszą pojawiać się punkty zdobyte przez graczy (film).
  7. Gra musi się skończyć jeśli jeden z graczy zdobedzie określoną np. 12 liczbę punktów.
  8. Możesz dodać dźwięk jak piłeczka będzie odbijała się od paletki i jak trafi w ścianę.
  9. Program na filmie jest rozbudowany- Ty stwórz grę, która zawiera podstawowe elementy.
  10. Czas pracy- caaały tydzień -do 8 kwietnia- środa (czwartek i piątek- ferie świąteczne).
  11. Wstawianie duszków z internetu: Zabacz film>>
PAMIĘTAJ! Wszystkie prace zapisuj na dysku w chmurze w folderze np. Informatyka lub Scratch lub innym, wówczas w szkole te programy i inne prace z informatyki będziesz mógł zaprezentować lub na nich dalej pracować na lekcji.
*************************
Nim będą nowe zadania w Scratch musimy zrobic porządek....Mam problem z otwieraniem projektów stworzonych online w Scratch 3- są to pliki z rozszerzeniem sb3. 
Ci, którzy zainstalowali starszą wersję Scratch 2 z mojego dysku- nie ma problemu i nic nie muszą robić, bo wszystko się otwiera.
Prośba do wszystkich, którzy zrobili pracę w Scretch 3 online, żeby znaleźli swój zapisany projekt i zapisali go jeszcze raz na swoim komputerze pod nazwą z rozszerzeniem sb2 (np. gra.sb2). Lub trzeba znaleźć ten plik już zapisany w komputerze i zmienić mu nazwę na nową z rozszerzenim sb2 i jeszcze raz wysłać jako załącznik.

Inny sposób (jak ktoś chce):
Trzeba być zarejestrowanym i zalogowanym w Scretch online. Zapisany plik można udostepnić kopiując link i wysyłając go e-mailem.
Na dole są filmiki z instrukcją jak to zrobić.
Jak zapisywać i otwierac projekty w Scratchu online?
Jak udostepnić projekt w Scratchu online?

Szkoła z TVP:

  • TVP Sport-31 kwietnia,wtorek, godz. 11:00, powt. 15:30- informatyka 8- zapraszam>

1.1.Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w języku Scratch

  • 1. 27.03.2020r. (czwartek)
Temat: Tworzenie programu w języku Scratch- suma lub różnica dwóch liczb.

Zapoznaj się z treścą lekcji w podręczniku na stronie 6- 13- jest to niezbędnne do stworzenia programu.
Stwórz program w języku Scratch, który będzie wykonywał dodawanie i  odejmowanie dwóch liczb.
Uwaga! 
Tak rozbuduj program, aby w przypadku nacisnięcia klawisza innego niż s lub r program nie wykonywał żadnego działania, tylko podawał komunikat o niewłaściwym naciśnietym klawiszu.
Na poczatku- niech program wyświetla krótką instrukcję (co ten program wykonuje itp.) oraz autora programu- czyli Twoje imię i nazwisko.

💁 Uczniowie, których praca będzie tylko wierną kopią z podręcznika lub internetu i nie wprowadzą żadnych zmian, które zamieściłem w uwadze otrzymają niższą ocenę.
💁 Pracę należy wysłać w załączniku lub zapisać w swojej chmurze i mi udostepnić- termin tydzień- czyli do 2 kwietnia.

Zainstaluj program>>

  1. Scratch online>> 
  2. Program instalacyjny udostepniony z mojej chmury>> Zainstaluj program Scret na swoim komputerze
  3. W wyszukiwarce Google możesz znaleść program instalacyjny w internecie i zainstalować na sowim komputerze.
*********************************************************************************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz