10. Klasa 8ab- Tydzień 1- 5 czerwca, 25 czerwca
Temat: Excel- powtórzenie- strona 110- 129.
Praca domowa:
Wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 130. Dodaj przedmiot EDB. (Funkcja jeżeli jest na stronie 124)
Wyślij prace e-mailem.
********************************
9. Klasa 8ab- Tydzień 18- 22 maja i 25- 29 maja (2 lekcje)
Temat: Stosowanie podprogramów w języku Scratch- strona 53-55.
Praca domowa:
Wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 55.
1.3 Stosując procedury (bloki) stwórz własną kompozycję z kwadratów, szcześcianów lub innych figur i wyślij w załączniku.
Obejrzyj film z klasy 7- pomoże Ci to w tworzeniu własnych kompozycji. Obejrzyj film>>
Wiem, że macie dużo zadań z różnych przedmiotów i nie długo czeka was egzamin, więc praca jest na dwa tygodnie. Ci, którzy mają zaległości, niech powoli je uzupełniają- Powodzenia.
*******************************
8. Klasa 8ab- Tydzień 11- 15maja
Temat: Gra w zgadywanie liczb- strona 34.
Utwórz w języku Scretch grę zgadywanie liczb.
Wykonaj ćwiczenie 10.
Zmodyfikuj grę zgodnie z wytycznymi w ćwiczeniu 11.
Stwórz grę w ten sposób, żeby liczbę szukaną z zakresu 1-100 (zmienną "szukana") losował komputer.
Pamietaj, żeby na ekranie nie wyświetlała się zmienna "szukana" czyli liczba wylosowana przez komputer (usuń ptaszek przy zmiennej).
Dla chętnych (piątkowych): Ćwiczenie 11.3:
Dodaj zliczanie ilości wykonanych prób zgadywania liczby wylosowanej przez komputer.
W programie, zgodnie z podręcznikiem duszek- dziewczynka ma zagrać w koszykówkę.
Możesz użyć innego duszka i inną scenografię, inną animację, którą sam wymyślisz i która się uruchomi jak odgadniesz liczbę.
Życzę miłej pracy i zabawy w czasie tworzenia gry.
Nie kopiuj gotowca z internetu- program powinien mieć twoje indywidualne cech, pomysły, grafikę, napisy itp.
Nie zapomnij o napisach na początku przedstawiające krótką instrukcję i kto jest autorem programu.
Wyślij plik jako załącznik- spoko- masz na to tydzień....
*******************************
7. Klasa 8ab- Tydzień 4- 8 maja
Praca domowa z tematu 5: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides- jeśli tego nie zrobiłeś.
6. Klasa 8ab- Tydzień 27- 30 kwietnia
Temat: Wykonaj "zaległe" prace i wyślij pocztą- powodzenia!
Macie tak dużo pracy z różnych przedmiotów i ciagle korzystacie z komputera (informatyka), więc nie zadaję nowego zadania- wróć od wcześniejszych tematów i wykonaj zaległe zadania. Może ktoś nie zrobił nawet tych zadań, które były w grudniu, styczniu i lutym :-))
5. Klasa 8ab- Tydzień 20- 24 kwietnia
Temat: Algorytm Euklidesa w języku Scratch.
Przeanalizuj schema blokowy algorytmu Euklidesa.
Niżej wyjaśniłem jego działanie w punktach, które umieściłem na schemacie.
Schemat blokowy algorytmu Euklidesa
- Poczatek algorytmu
- Wprowadź wartość liczb a
- Wprowadź wartoścć liczb b
- Sprawdz, czy a= b
Jesli a=b, to- wyprowaź wynik- krok 7, w przeciwnym wypadku- krok 5
- Sprawdź czy a jest wieksze od b (a >b).
5a. Jeśli a>b, to wykonuj działanie a-b (od wiekszej odejmnij mniejszą i wynik przypisz do zmiennej a)
5b. W przeciwym wypadky , gdy a nie jest wieksze od b- wykonaj działanie b-a i wynik przypisz zmiennej b.
- Idź do kroku 4 i powtarzaj całą procedurę, aż bedzie spełniony warunek: a=b
- Wyprowadź wynik- podaj wartość zmiennej a
- KONIEC
Praca domowa: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides
***********************
4. Klasa 8ab- Zadanie dla chetnych (zadanie nieobowiązkowe)
Zadanie:
- Zapoznaj się z materiałami (w załącznikach), które do ciebie prześlę e-mailem.
- Zapytaj rodziców, pełnoletnie rodzenstwo lub kuzynów czy posiadają profil zaufany.
- Porozmawiaj z rodzicami i innymi osobami z rodziny i wyjaśnij:
-co to jest profil zaufany,
-jakie sprawy możne załatwić osoba, która posiada profil (foto- tekst na czerwonym tle)
-jak założyć pz (osoba musi posiadać konto w wymienionych w materałach bankach)
- Pomóż założyc profil zaufany osobie dorosłej (jeśli wyrazi zgodę).
- Jeśli osoba, która założyła profil zaufany chciałaby mieć w telefonie: dowód osobisty, dowód rejestracyjny samochodu i inne dokumenty, pomóż "ściągnąć" i zainstalowac w telefonie aplikację mobilną.
Jeśli wspólnie z osobą dorosłą założyliście dla niej profil zaufany- napisz do mnie.
***********************
3. Klasa 8ab- Tydzień 13- 17 kwietnia
Temat: Zdalne nauczanie- Classroom.
Zobacz film jak korzystać z Classroom- Film>>
- Zaloguj sie na swoja pocztę Gmail
- Kliknij na 9 kwadracików w prawym górnym rogu- "Aplikacje Google"
- Znajdz aplikację classroom i uruchom ją
- Kliknij na plus w prawym górnym rogu i "Dołącz do zajęć"
- Wpisz kod, który wysłałem Ci e-mailem
- Kliknij na "Zadania", odpowiedz na pytanie i wyślij
- Jest to test połączenia- później będziemy korzystał z clasroom częściej i może inni nauczyciele również założą takie klasy.
**********************
2. Informatyka 8ab- 2 kwietnia 2020r.
Temat: Trochę rozrywki- Tworzymy grę ping- pong.
Wykorzystując porady z tego filmu Film- ping- pong w Scretchu>> stwórz swoja wersję gry.
Zadanie:
- Tradycyjnie na poczatku dzuszek (może to być twoje zdjęcie- bedzie plus) powie co to za gra i kto jest jej autorem (Twoje imię i nazwisko)
- Musisz stworzyc dwie paletki i piłeczkę
- Musisz stworzyc "ścianę" za paletką- jesli piłeczka dotknie jej przeciwnik zyskuje punkt.
Można inaczej jak "dotknie" współrzędnej- rys 10a str. 12 w podręczniku.
- Musisz zadeklarować (utworzyć) odpowiednie zmienne (pomoże ci film)
- Piłeczka musi losowo odbijać się pod rożnym kątem (film).
- Na górze sceny muszą pojawiać się punkty zdobyte przez graczy (film).
- Gra musi się skończyć jeśli jeden z graczy zdobedzie określoną np. 12 liczbę punktów.
- Możesz dodać dźwięk jak piłeczka będzie odbijała się od paletki i jak trafi w ścianę.
- Program na filmie jest rozbudowany- Ty stwórz grę, która zawiera podstawowe elementy.
- Czas pracy- caaały tydzień -do 8 kwietnia- środa (czwartek i piątek- ferie świąteczne).
- Wstawianie duszków z internetu: Zabacz film>>
PAMIĘTAJ! Wszystkie prace zapisuj na dysku w chmurze w folderze np. Informatyka lub Scratch lub innym, wówczas w szkole te programy i inne prace z informatyki będziesz mógł zaprezentować lub na nich dalej pracować na lekcji.
*************************
Nim będą nowe zadania w Scratch musimy zrobic porządek....Mam problem z otwieraniem projektów stworzonych online w Scratch 3- są to pliki z rozszerzeniem sb3.
Ci, którzy zainstalowali starszą wersję Scratch 2 z mojego dysku- nie ma problemu i nic nie muszą robić, bo wszystko się otwiera.
Prośba do wszystkich, którzy zrobili pracę w Scretch 3 online, żeby znaleźli swój zapisany projekt i zapisali go jeszcze raz na swoim komputerze pod nazwą z rozszerzeniem sb2 (np. gra.sb2). Lub trzeba znaleźć ten plik już zapisany w komputerze i zmienić mu nazwę na nową z rozszerzenim sb2 i jeszcze raz wysłać jako załącznik.
Inny sposób (jak ktoś chce):
Trzeba być zarejestrowanym i zalogowanym w Scretch online. Zapisany plik można udostepnić kopiując link i wysyłając go e-mailem.
Na dole są filmiki z instrukcją jak to zrobić.
Jak zapisywać i otwierac projekty w Scratchu online?
Jak udostepnić projekt w Scratchu online?
Praca domowa z tematu 5: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides- jeśli tego nie zrobiłeś.
6. Klasa 8ab- Tydzień 27- 30 kwietnia
6. Klasa 8ab- Tydzień 27- 30 kwietnia
Temat: Wykonaj "zaległe" prace i wyślij pocztą- powodzenia!
Macie tak dużo pracy z różnych przedmiotów i ciagle korzystacie z komputera (informatyka), więc nie zadaję nowego zadania- wróć od wcześniejszych tematów i wykonaj zaległe zadania. Może ktoś nie zrobił nawet tych zadań, które były w grudniu, styczniu i lutym :-))
Macie tak dużo pracy z różnych przedmiotów i ciagle korzystacie z komputera (informatyka), więc nie zadaję nowego zadania- wróć od wcześniejszych tematów i wykonaj zaległe zadania. Może ktoś nie zrobił nawet tych zadań, które były w grudniu, styczniu i lutym :-))
5. Klasa 8ab- Tydzień 20- 24 kwietnia
Temat: Algorytm Euklidesa w języku Scratch.
Przeanalizuj schema blokowy algorytmu Euklidesa.
Niżej wyjaśniłem jego działanie w punktach, które umieściłem na schemacie.
Niżej wyjaśniłem jego działanie w punktach, które umieściłem na schemacie.
Schemat blokowy algorytmu Euklidesa
- Poczatek algorytmu
- Wprowadź wartość liczb a
- Wprowadź wartoścć liczb b
- Sprawdz, czy a= b
Jesli a=b, to- wyprowaź wynik- krok 7, w przeciwnym wypadku- krok 5 - Sprawdź czy a jest wieksze od b (a >b).
5a. Jeśli a>b, to wykonuj działanie a-b (od wiekszej odejmnij mniejszą i wynik przypisz do zmiennej a)
5b. W przeciwym wypadky , gdy a nie jest wieksze od b- wykonaj działanie b-a i wynik przypisz zmiennej b. - Idź do kroku 4 i powtarzaj całą procedurę, aż bedzie spełniony warunek: a=b
- Wyprowadź wynik- podaj wartość zmiennej a
- KONIEC
Praca domowa: Utwórz skrypt Algorytm Euklidesa i wyślij plik e-mailem jako załącznik- temat listu- Euklides
***********************
4. Klasa 8ab- Zadanie dla chetnych (zadanie nieobowiązkowe)
Zadanie:
- Zapoznaj się z materiałami (w załącznikach), które do ciebie prześlę e-mailem.
- Zapytaj rodziców, pełnoletnie rodzenstwo lub kuzynów czy posiadają profil zaufany.
- Porozmawiaj z rodzicami i innymi osobami z rodziny i wyjaśnij:
-co to jest profil zaufany,
-jakie sprawy możne załatwić osoba, która posiada profil (foto- tekst na czerwonym tle)
-jak założyć pz (osoba musi posiadać konto w wymienionych w materałach bankach) - Pomóż założyc profil zaufany osobie dorosłej (jeśli wyrazi zgodę).
- Jeśli osoba, która założyła profil zaufany chciałaby mieć w telefonie: dowód osobisty, dowód rejestracyjny samochodu i inne dokumenty, pomóż "ściągnąć" i zainstalowac w telefonie aplikację mobilną.
Jeśli wspólnie z osobą dorosłą założyliście dla niej profil zaufany- napisz do mnie.
***********************
3. Klasa 8ab- Tydzień 13- 17 kwietnia
Można inaczej jak "dotknie" współrzędnej- rys 10a str. 12 w podręczniku.
Szkoła z TVP:
- TVP Sport-31 kwietnia,wtorek, godz. 11:00, powt. 15:30- informatyka 8- zapraszam>
1.1.Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w języku Scratch
- 1. 27.03.2020r. (czwartek)
Zapoznaj się z treścą lekcji w podręczniku na stronie 6- 13- jest to niezbędnne do stworzenia programu.
Stwórz program w języku Scratch, który będzie wykonywał dodawanie i odejmowanie dwóch liczb.
Uwaga!
Tak rozbuduj program, aby w przypadku nacisnięcia klawisza innego niż s lub r program nie wykonywał żadnego działania, tylko podawał komunikat o niewłaściwym naciśnietym klawiszu.
Na poczatku- niech program wyświetla krótką instrukcję (co ten program wykonuje itp.) oraz autora programu- czyli Twoje imię i nazwisko.
💁 Uczniowie, których praca będzie tylko wierną kopią z podręcznika lub internetu i nie wprowadzą żadnych zmian, które zamieściłem w uwadze otrzymają niższą ocenę.
💁 Pracę należy wysłać w załączniku lub zapisać w swojej chmurze i mi udostepnić- termin tydzień- czyli do 2 kwietnia.
Zainstaluj program>>
- Scratch online>>
- Program instalacyjny udostepniony z mojej chmury>> Zainstaluj program Scret na swoim komputerze
- W wyszukiwarce Google możesz znaleść program instalacyjny w internecie i zainstalować na sowim komputerze.
*********************************************************************************
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz