Fizyka 7



FIZYKA- Andrzej Raźniak


DZIAŁ- TERMODYNAMIKA


Klasa 7a- 26 czerwca- piątek. Klasa 7b- 25 czerwca- czwartek.
Temat: Parowanie, skraplanie i wrzenie.
Notatka w zeszycie:

Parowanie jest to zjawisko fizyczne w czasie którego ciecz zamienia się w gaz.
Parowanie następuje tylko z powierzchni cieczy i w każdej temperaturze.
Szybkość parowania zależy od:
- rodzaju substancji- np. benzyna paruje szybciej niż woda
- powierzchni swobodnej cieczy- woda z miski wyparuje szybciej niż ta sama ilość wody z butelki,
- temperatury- woda podgrzana paruje szybciej
- ruchu powietrza- pranie w wietrzny i ciepły dzień wyschnie szybciej
- wilgotności powietrza- w krajach tropikalnych, gdzie wilgotność powietrza jest duża, mokre ubranie schnie bardzo długo

Wrzenie jest to gwałtowne parowanie z całej objętości cieczy.
Pęcherzyki pary powstają na dnie i w całej objętości naczynia w którym znajduje się woda.
Każda substancja ma inną temperaturę wrzenia, np:
woda- 100 st. C
alkohol- 78 st. C
Temperatura wrzenia zależy od ciśnienia- im wyższe cisnienie, tym wyższa temperatura wrzenia, np:
W szybkowarze  (szczelnie zamkniętym naczyniu) wszystkie potrawy gotują się szybciej, bo woda w tym naczyniu wrze w temperaturze 120 st. C.
Skraplanie następuje wtedy, gdy gaz zostanie odpowiednio oziębiony.
Podczas skraplania gaz oddaje ciepło.
-----------------------------------------------
**********************
Klasa 7a- 23 czerwca- wtorek. Klasa 7b- 24 czerwca- środa.
Temat: Topnienie i krzepnięcie.
  1. Substancje o budowie krystalicznej (np. lód, metale) mają stałą, charakterystyczną temperaturę topnienia i krzepnięcia.
  2. Temperatura topnienia = temperatura krzepnięcia
  3. Np: temperatura topnienia i krzepnięcia lodu wynosi 0 stopni C, złota- 1064 C, żelaza- 1536 C, itd.
  4. Podczas topnienia substancja pobiera ciepło, a podczas krzepnięcia oddaje ciepło.
  5. Jednej substancji trzeba dostarczyć dużo energii aby ją stopić- innej bardzo mało. Mówimy, że każda substancja ma swoje charakterystyczne ciepło topnienia.
  6. Ciepło topnienia informuje nas ile ciepła (energii) należy dostarczyć 1 kg substancji aby ją stopić (całkowicie zamienić w ciecz).
Praca domowa dla uczniów 4 i 5:
Zapoznaj sie z przykładem i rozwiąż zadanie 4 w zeszycie. Zapisz dane i szukane, wzór Q = Qt * m, przekształcenie m= ..... Dokonaj obliczeń, skróć jednostki, napisz odpowiedź. Ciepło topnienia wody (lodu) odczytaj z tabeli niżej lub z podręcznika.



***********************
Klasa 7a- 19 czerwca- piatek.
Temat: Termodynamika- powtórzenie.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika- strona 265.
Wykonaj test "To trzeba umieć" na stronie 267.
Uczniowie 5 również test "Dobrze jeśli to umiesz"
*******************************************
Klasa 7a- 9 czerwca- wtorek. Klasa 7b- 10 czerwca- środa. 

Temat: Zmiany stanów skupienia ciał.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika- strona 249.

Przykłady zmiany stanów skupienia. Musisz umieć podać przykłady zmiany stanów skupienia z życia codziennego, przyrody lub techniki. Oto moje przykłady- Ty zastanów się i spróbuj podć inne (nie zapisuj):
  1. Topnienie- wiosną tepnieje snieg i lód.
  2. Krzepnięcie- zamarza woda w kałuży.
  3. Parowanie- schnie mokre pranie rozwieszone na sznurze.
  4. Skraplanie- skrapla się para wodna znajdujaca się w powietrzu na zimnej butelce wyjętej z lodówki
  5. Sublimacja- mokre pranie rozwieszone na mrozie, po pwenym czasie jest suche. Najpierw woda w praniu zamarza, a poźniej sublimuje, czyli lód jako ciało stałe zamienia się bezpośredniow gaz- parę wodną.
  6. Resublimacja- podczas mroźnej pogodnej nocy para wodna zawarta w powietrzu zamienia sie w kryształki lodu- szadź i osadza się np. na gałęziach drzew.

Notatka:
Przepisz 1 i 3 punkt z "TO NAJWAŻNIEJSZE"

Praca domowa: zadanie 1 i 3 ze strony 252.

**************************
Klasa 7b- 4 czerwca- czwartek. Klasa 7a- 5 czerwca- piątek. 

Temat: Ciepło właściwe.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika- strona 243- 247.
Obejrzyj film- Ciepł właściwe>>
Przedstawie temat najprościej jak można- przeczytaj i zapamnietaj:

  • Każda substancja (woda, metal, ocet, drewno) ma inne właściwości cieplne.
  • Jedne substancje szybciej się nagrzewają np. drucik z metalu, inne wolniej np. woda, drewno.
  • Każda substancja ma swoje charakterystyczne ciepło właściwe- taką jakby "pojemność cieplną".
  • Przykład: W słoneczny dzień piasek na plaży lub droga asfaltowa ogrzewa się bardzo szybko, a woda bardzo wolno- ale gdy słońce zajdzie woda jest długo ciepła, a piasek staje się szybko zimny.
  • Woda ma większe ciepło właściwe- potrzebuje dużo energii (ciepła) żeby się ogrzać, ale długo oddaje ciepło.
  • Piasek ma małe ciepło właściwe- potrzebuje mało energii (ciepła) żeby się ogrzać, ale za to szybko stygnie.
  • Wielkość fizyczna ciepło właściwe (oznaczamy literką c) informuje nas ile trzeba dostarczyc energii (w dźulach-J) aby 1 kg substancji ogrzać o 1 stopień Celsjusza.
  • Aby obliczyć ile trzeba dostarczyć energii aby ogrzać x kg substancji o x stopi Celsjusza trzeba znać ciepło właściwe (tabela na końcu podręcznika), które jest w tabelce i wszystko pomnożyć.


Praca domowa: Zadanie 1  str. 247.
Wypisz dane i szukane, wykonaj rozwiązanie jak w przykładzie. Ważne delta T oznacza przyrost/ zmianę temperatury. Wyślij foto pracy e- mailem.
***************************
Klasa 7a- 2 czerwca- wtorek. Klasa 7b- 3 czerwca- środa.

Temat: Sposoby przekazywania energii. Strona 238- 242 w podręczniku.
Obejrzyj film-Jakie są sposoby przekazywania ciepła?>>

Praca domowa:
Przerysuj do zeszytu schemat (tylko kolor niebieski)
Wykonaj ćwiczenie w formie testu- TEST>>




*************************
Klasa 7b- 28 maja- czwartek. Klasa 7a- 29 maja- piatek.

Temat: Energia wewnętrzna i temperatura. Zmiana energii wewnętrznej str 226- 236
Film1Jak łączą się energia wewnętrzna i temperatura?
Film2- Pierwsza zasada termodynamiki, praca, ciepło w doświadczeniach


Czym się różni cało ciepłe od zimnego? Wewnątrz ciała ciepłego cząsteczki poruszają się szybciej, a w ciele zimnym wolniej. Mówimy że ciało ciepłe ma wiekszą energię wewnetrzną.
Jak można ogrzać ciało, czyli jak można zmienić energię wewnetrzną ciała?
Oto sposoby:
1- ogrzewamy ciało zimne przez kontakt z ciałem ciepłym- przewodnictwo cieplne (np. gorąca szkolnka z herbatą ogrzewa rekę)
2- ogrzewamy wykonując nad ciałem pracę np. uderzając młotkiem, wyginając (wyginany szybko drut- robi się ciepły), ściskając (pompowanie koła- pompka robi sie ciepła), pocierając (pocierane rece- robią się ciepłe)

Podsumujmy- I zasada termodynamiki (W- praca, Q- ciepło):
Jednostką ciepła, podobnie jak pracy jest dżul (1J).

Praca domowa
Zapisz (krótko i zwięźle) w zeszycie i zapamietaj co to jest:
1. Energia wewnętrzna
2. Jak można zmienić energię wewnętrzną ciała
3. Treść I zasady termodynamiki
4. Jakie są skale temperatur- 3 skale strona 230
5. Co to jest temperatura zera bezwzglednego.
6. Dokonaj zamiany- ćwiczenie 3 na stronie 232
7. Zrób zdjecie całej notatki i wyślij
********************************
DZIAŁ- PRACA, MOC, ENERGIA
Klasa 7b- 26 maja - środa.
Temat: Test wiadomości. Praca, moc, energia. Wyniki i analiza testu.
Kryteria ocen:
27-30- 90%- Bdb
22-26- 75%- Db
15-21- 50%- Dst
9- 14- 30%- Dop
1. Moc silnika obliczamy: P=W/t (praca dzielona przez czas). Należało ujednolicić jednostki: 6 kJ= 6000J. P= 6000J/10s= 600W.
2. Ile pracy wykonano przy podnoszeniu ciała (50J)- tyle ciało ma energii (50J).
3. Zasada zachowania energii mówi, że całkowita energoia jest stała, a więc piłka na każdej wysokości ma całkowitą energię mechaniczną równą 100J.
4. Skok o tyczce:
- zawodnik biegnie- posiada e. kinetyczną (ruchu)
- tyczka sie wygina- e. sprężystości
- zawodnik unos sie do góry- uzyskuje e. potencjalna grawitacji
- zawodnik spada- e. kinetyczna
- zawodnik upada na materac- wykonuje pracę ściskając materac
5. E. kinetyczna wg wzoru zależy od kwadratu prędkości, a więc jak prędkość wzrosła 2 razy- energia kinetyczna wzrosła 4 razy (do kwadratu).
6. Należało podstawic dane do wzoru podanego w zadaniu i obliczyć matematycznie.
7. Wahadło ma najwiekszą energię kinetyczną w momencie, kiedy najszybciej się porusza, a więc w położeniu na dole.
8. Koń i traktor wykonali taką sama pracę, bo jeden i drugi zaorał 1 hektar ziemi. Oczywiście koń będzie wykonywał  pracę dłużej, bo ma mniejszą moc.

***************************
Klasa 7a- 26 maja - wtorek.
Temat: Test wiadomości. Praca, moc, energia. Wyniki i analiza testu.
Kryteria ocen:
27-30- 90%- Bdb
22-26- 75%- Db
15-21- 50%- Dst
9- 14- 30%- Dop



Odp. 1- Ile pracy wykonano przy podnoszeniu ciała (50J)- tyle ciało ma energii (50J).
Odp. 2- Zasada zachowania energii mówi, że całkowita energoia jest stała, a więc piłka na każdej wysokości ma całkowitą energię mechaniczną równą 100J.
Odp. 3- Mając pracę (W) i drogę (s)- ze wzoru na pracę (W=F*s) można obliczyć siłę. F= W/s; F= 500J/ 2,5m; F= 200N.
Oto kilka wykresów z wynikami testu- kolor szary, to ilość i procent złych odpowiedzi. (Ja wiem, którzy uczniowie dali złe odpowiedzi):


*************************
Klasa 7a- 22 maja - środa.
Temat: Test wiadomości. Praca, moc, energia.
Test- godz. 10:00- 11:00.
Tutaj jest link do testu online- TEST>>>>>


**********************

Klasa 7b- 21 maja - czwartek.
Temat: Test wiadomości. Praca, moc, energia.- Analiza
Kryteria ocen:
27-30- 90%- Bdb
22-26- 75%- Db
15-21- 50%- Dst
9- 14- 30%- Dop

Poprawne odpowiedzi i komentarze umieszczę w środę- po teście w klasie 7a.
Uczniowie, którzy mają zaległości z poprzednich lekcji proszeni są o uzupełnienie-  wysłanie foto prac z zeszytu przez formularze, które są wciąż otwarte dla wszystkich.
*********************
Klasa 7b- 20 maja - środa.
Temat: Test wiadomości. Praca, moc, energia.
Test- godz. 10:00- 11:00.
Tutaj będzie link do testu online>>


**********************

Klasa 7b- 14 maja- czwartek, Klasa 7a- 19 maja- wtorek
Temat: Powtórzenie. Praca, moc energia. Str. 219-220.
7b- 20 maja- środa -test wiadomości
7a- 22 maja- piatek -test wiadomości

Przy powtórzeniu wiadomości skorzytaj a portalu edukacyjnego epodreczniki.pl 






Klasa 7b- 13 maja- środa, Klasa 7a- 15 maja- piątek
Temat: Zasada zachowania energii mechanicznej.

Podręcznik- strona 215
Film- Zasada zachowania energii mechanicznej>>

Podczas swobodnego spadania ciała z pewnej wysokości energia potencjalna ciała Ep maleje (bo maleje wysokość- h). Równocześnie prędkość spadania ciała rośnie, a więc rośnie energia kinetyczna- Ek.
Jeżeli nie uwzglednimy oporu powietrza, to stwierdzimy, że całkowita energia mechaniczna ciała nie zmienia się. Suma energii potencjalnej i kinetycznej jest stała (constans), bo gdy jedna energia maleje, to druga rośnie.
Podobnie jeżeli rzucimy pionowo do góry kamień, to jego wysokość rośnie- Ep rośnie, a prędkość maleje Ek- maleje, aż w końcu kamień na chwilkę się zatrzyma (Ek= 0, a Ep= max).
Gdy kamień spadnie na ziemię Ep= 0, a Ek= max- jednak suma Ep i Ek jest na każdej wysokości stała.
Notatka do zeszytu:
Zasada zachowania energi mechanicznej: E= Ep + Ek = constans (czyt. konstans- "stały")

Wiele zadań można w prosty sposób rozwiązać, wykorzystujac zasadę zachowania energii.

Praca domowa--> Wyślij przez formularz>> 
Zadanie 1.

Jaką wysokość osiągnie ciało np. kamień rzucony pionowo do góry z prędkością 10 m/s?
Dane:
v= .......
g= .......
Szukane:
h= ?
Zauważ, że masa komienia nie wpływa na uzyskaną wysokość (masa w równaiu się skróci).


Rozwiązanie (przepisz, podstaw dane, oblicz i podaj odpowiedź):



**********************

Klasa 7a- 8 maja- piątek- Temat niżej: Energia potencjalna.



Klasa 7b- 07.05- czwartek; 7a- 12.05- wtorek
Temat: Energia kinetyczna

Przeczytaj- podręcznik strona 214- tylko o energii kinetycznej (zasada zachowania energii na następnej lekcji)
 Notatka:
Energię kinetyczną posiada ciało będące w ruchu (toczące się, spadajace, lecące, itp)
Energia kinetyczna zależy od: prędkości i masy ciała.
Energię kinetyczną obliczamy wzorem:

Jednostką Ek jest dżul [Ek]= 1J

Praca domowa:
Zadanie 2 str. 217

Dane:
v= ............... (odczytaj z wykresu prędkość po 8 s ruchu)
m= ..............
Szukane:
 Ek= ?

  • Napisz wzór na Ek
  • Podstaw do wzoru (predkość podnieś do kwadratu- zastosuj nawias w którym będzie prędkość i jednostka)
  • Dokonaj obliczeń
  • Podaj wynik w odpowiedniej jednostce
  • Wyślij formularzem- Wyślij>>>>



**********************
Klasa 7b- 06.05- środa;7a- 08.05- piątek
Temat: Energia potencjalna grawitacji
Przeczytaj- podręcznik strona 208
Zapisz i zapamiętaj!
Energię potencjalną grawitacji ma ciało, które podniesiemy na pewną wysokość h.
Przy podnoszeniu wykonujemy pracę, która zostaje jakby zmagazynowana w ciele.
Gdy puścimy ciało- ciało spada, energia potencjalna zamienia się w ruch (energię kinetyczną).
Gdy ciało uderzy w ziemię  zrobi mały dołek, czyli wykona pracę przy przesuwaniu piasku.
Energie potencjalną wyrażamy w dżulach jak pracę.
Energie potencjalną grawitacji obliczamy:
E= m* g* h (Energia= masa ciała * przyspieszenie ziemskie * wysokość)

Napięty łuk, rozciągnięta sprężyna, itp. posiadają energię potencjalną sprężystości.

Praca domowa:
Zadanie 3, str. 213.
Dane:
h= .................
g= .................
m= 1litr= 1 kg
Szukane:
Ep= ?

Zadanie 4, str 213

Dane:
m= ....................
Ep= 444kJ = ....................
g= ....................................
Szukane:
h= ?
(przekształć wzór na Ep i oblicz wysokość h)

Zrób zdjęcie i prześlij przez formularz- Wyślij pracę>>
   *************************  
Klasa 7b- 30.40- czwartek. 7a- 05.05- wtorek
Temat: Moc i jej jednostki

Podręcznik - zapoznaj się z tematem.
Film- Moc będzie z wami, czyli słów kilka o szybkości pracy!>>


Zaorując 1 hektar ziemi, traktor o dużej mocy i traktor o małej mocy wykonają taką sama pracę, lecz traktor o dużej mocy zrobi to w krótszym czasie.


Praca domowa:
Zadanie 3 na stronie 208.



Dane:
F= ...........
s= ...........  = ............... m
t= 2 h  =  ............ s

1. Oblicz pracę jaką wykonał koń: wzór, podsdtawienie jednostek, obliczenie wyniku (J).
2. Oblicz moc konia: wzór, podstawienie danych, obliczenie wyniku (W).
3. Tradycyjnie moc samochodów wyrażamy w koniach mechanicznych KM. Zamień moc konia wyrazoną w watach na moc w koniach mechanicznych. Potrzebne informacje- niżej- CIEKAWOSTKA.
4. Zrób foto pracy domowej, podpisz imieniem i nazwiskiem i wyślij za pomoca formularza- Wyślij>>


****************************

Klasa 7a- 28.04. wtorek, 7b- 29.04. środa.

Temat: Energia i praca. 
  1. Obejrzyj film- Praca>>>
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku strona 198- 202
  3. Wykonaj notatkę
  4. Wykona prace domową
  5. Wyślij foto swojej pracy (podpisz notatkę długopisem w zeszycie)
Notatka:

Formy energii:

  • elektryczna
  • wewnętrzna (ciepło)
  • kinetyczna (ruchu)
  • potencjalna (położenia)
  • sprężystości
  • chemiczna (magazynowana w wiązaniach chemicznych)
  • jadrowa


Zapamiętaj!
Energia nie powstaje z niczego i nie ginie, zawsze jeden rodzaj energii zamienia się w inny.  Przemiany egergii mogą zachodzić dzięki pracy.
Ciało, które posiada energię jest zdolne do wykonania pracy.
Pracę w sensie fizycznym wykonujemy wówczas, gdy działajaca siła spowoduje przesuniecie.
Gdy przesuniecie równa się zero, praca nie jest wykonywana.
Np.: Możemy działać siłą i dużo się natrudzić przy popychaniu ściany, a ona nie drgnie- wówczas praca mechaniczna równa się zero.
Praca mechaniczna jest wykonywana również wówczas, gdy nastapi tylko odkształcenie ciała, np. ściskamy gabkę do ścierania tablicy.
Pracę oznacamy wielką literą W (ang. work- praca).
Pracę obliczamy iloczynem siły i drogi:
W= F * s

Jednostka pracy jest dżul - 1 J. Nazwisko angielskiego fizyka Joule (czyt. dżul).
1J = 1N * 1m
Pracę jednego dżula wykonamy wówczas, gdy siła 1 niutona działa na drodze 1 metra.

Praca domowa.

  1. Obejrzyj dokładnie rozwiązane zadania na filmie- od czasu 4:45 do 6:55.
  2. Pzreanalizuj przykład w podręczniku na stronie 202 i rozwiąż zadania 1 i 2. Nie zapomnij o zamianie jednostek. Pracę wyrażamy w J, siłę w N, drogę w m.

Zrób zdjecie i wyślij przez formularz- Wyślij>>




****************************
DYNAMIKA
Dynamika zajmuje się badaniem, jak działanie sił wpływa na ruch ciał.

  • Test wiadomości z działu Dynamika 7B>>
  • Test wiadomości z działu Dynamika 7A>>
  • Klasa VII ab- 20-24 kwietnia
    Temat: Powtórzenie- Dynamika- epodreczniki
    Test wiadomości z epodrecznika- sprawdź się>>
    Dwa z trzech poleceń znajdujących sie na końcu testu przepisz do zeszytu i dokonaj obliczeń. Zrób zdjecie i prześlij tym formularzem-Prześlij>>.


    Test z działu dynamika: 7b- czwartek na 2 lekcji (8:55), 7a- piątek na 3 lekcji (9:50)
  • Klasa VII ab- 15-17 kwietnia
    Powtórzenie- Dynamika str. 190.
    1. Zapoznaj się z tekstem na stronie 190.
    2. Rozwiąż Test 1- To trzeba umieć- strona 191-192.
    3. Dla chetnych Test 2- Dobrze, jeśli to umiesz!
    4W następnym tygodniu test wiadomości online.
  • Klasa VII a- 07.04.2020r. (wtorek), Klasa VII b- 08.04.2020r. (środa)

Temat: Opory ruchu (str. 183)


Po obejrzeniu filmu i przeczytaniu tematu- zrób notatkę w zeszycie.
Notatka w zeszycie (odpowiedz na pytania):
  1. Co to jest siła tarcia?
  2. Jaka jest przyczyna występowania sił tarcia i oporów ruchu?
  3. Co to jest tarcie statyczne i dynamiczne oraz które jest większe?
  4. Od czego zależy siła tarcia?
    Odp: Sia tarcia zależy od rodzaju powierzchni tracych ( we wzarze jest to wspołczynnik tarcia) i siły nacisku.
  5. Napisz wzór na obliczanie siły tarcia (str. 184).
  6. Podaj 3 przykłady tarcia użytecznego.
  7. Podaj 3 przykłady, kiedy tarcie jest utrudnieniem.
  8. W jaki sposób w technice i życiu codziennym zmniejsza sie siły tarcia i opory ruchu?
  9. Zrób zdjecie całej notatki i wyślij za pomocą tego formularza- Wyślij>>

*************************

  • Klasa VII b- 02,04.2020r. (czwartek),  Klasa VII a- 03.04.2020r. (piątek)

Temat: III zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu- Podręcznik str. 179

Notatkaw zeszycie:
  1. Napisz tresć III zaady dynamiki.
  2. Napisz- na czym polega zjawisko odrzutu, podaj 2 przykłady.
Praca domowa:
  1. Zadanie 2 str. 182. (Napisz pełnym zdaniem, oblicz siłę cieżkości, gdy znasz msę ciała.
  2. Zadanie 4: Przepisz właściwie zakończone zdanie.
  3. Temat lekcji zapisz tak w zeszycie np. zacznij od nowej strony, żeby wszystko zmieściło się na jednym zdjęciu.
  4. Wyślij cały temat z notatką i pracą za pomocą tego formularz: Wyślij>>

*************************

  • Klasa VII a- 31.03.2020r. (wtorek)Klasa VII b- 01.04.2020r. (środa)

Temat: Swobodne spadanie ciał

Przeczytaj tekst z podrecznika strona 174- 177.
Zrób notatkę do zeszytu- odpowiadając na pytania:

  1. Co to jest spadanie swobodne?
  2. Jakim ruchem spadają ciała?
  3. Z jakim przyspieszeniem (ile wynosi) spadają swobodnie wszystkie ciała w pobliżu ziemi?
  4. Czy podczas swobodnego spadku ciała o dużej masie spadają szybciej, a ciała o małej masie spadają wolniej? Odpowiedz pełnym zdaniem.
  5. Dla chetnych - rozwiąż zadanie 4 na stronie 178 w podręczniku.

Film- swobodny spadek ciał>>
Film- spadek swobodny w rurze z próżnią>>

************************************************

  • Klasa VII a- 24.03.2020r. (wtorek), Klasa VII b-25.03.2020r. (środa)

Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona. Lekcja-epodrecznik>>

Przeczytaj tekst w podręczniku strona 162- 168
Zobacz film- I zasada dynamiki >>
Bezwładność w samochodzie>>
Zobacz filmiki o bezwładności>>
Zrób notatkę do zeszytu: napisz tresć I zasady dynamiki i co to jest bezwładność
Praca domowa- Rozwiąż zadanie>>

*********************************************************************************

  • Klasa VII b-26.03.2020r. (czwartek), Klasa VII a- 27.03.2020r. (piątek)

Temat: Druga zasada dynamiki Newtona. Lekcja- epodrecznik>>

Przeczytaj tekst w podręczniku strona 169- 172
Filmik- od czego zalezy przyspieszenie ciała (obowiazkowe)>>
Zrób notatkę do zeszytu: napisz treść II zasady dynamiki Newtona oraz wzory
Wiedząc od czego zależy przyspieszenie zgodnie z II zd, wykonaj zadanie 1 i 2 z podręcznika na stronie 172
Zapoznaj się i przeanalizuj przykładowe rozwiązane zadaniem na stronie 173
Zobacz film na temat II zasady dynamiki>>
Praca domowa- Rozwiąż zadanie i wyślij>>
*********************************************************************************

KINEMATYKA
Praca domowa dla chetnych>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz